Marahau, Takaka, St. Arnaud en Murchison

10 februari 2017 - Murchison, Nieuw-Zeeland

Marahau, een heel klein dorpje, met nog niet eens een supermarkt. Yes, dat is de plek waar ik twee en een halve week heerlijk heb genoten!
Om 9 uur begon ik met schoonmaken en rond 12 zat het er alweer op, easy. Bijna elke dag was het heerlijk weer, met alleen maar zon. Je begrijpt dus ook wel dat ik niet veel het uitgevoerd en vooral stranddagen heb gehad, haha. Af en toe moest ik liften naar een ander dorpje, om boodschappen te doen. Hoe ik het schrijf klinkt het als een makkie, maar dat neemt toch al gauw je hele dag in beslag.. Helaas.
Marahau is een dorpje aan het begin van het Abel Tasman Park, waar ook de (meerdaagse) track begint. 'S avonds ging ik vaak voor een avondwandeling en overdag volgende ik de track tot ik bij een mooie beach kwam, bijvoorbeeld Apple Tree Bay. Op een van de laatste dagen in Marahau besloot ik een aquataxi te nemen naar Anchorage (onderweg zeehondjes gezien!) en vanaf daar een drie uur hike terug te lopen naar Marahau. Prachtig!

Na Marahau ben ik weer verder gaan liften, naar Takaka. Dé hippie plek in Golden Bay. Daar verbleef ik een aantal nachten, weer in een hostel. Een dak boven m'n hoofd inplaats van een tent was wel erg fijn moet ik toegeven. Van het hostel een fietsje geleend en naar Rawhiti Cave gefietst, hoe gek het klinkt, ik vond het heeeerlijk om weer op de fiets te zitten! Het was een pittige klim omhoog naar de Cave, maar was heel gaaf! Ook ben ik een dag gaan liften naar een beach. Welke beach? Geen idee, ik wou gewoon graag het water in.. De 29 graden met volle zon werd mij even iets té warm. Uiteindelijk op een hele gave plek uitgekomen waar niemand was, heerlijk!

Vanuit de hippie plek ben ik verder gaan liften naar St. Arnaud, om te hiken bij de Nelson Lakes. Liften verliep prima, maar toen ik op het laatst bij een hunter in de auto zat met de poten van een hert (ik denk dat het een hert was) in de laadbak, kriebelde er toch iets. Uiteindelijk bleek het een prima jongen te zijn en heeft hij mij afgezet bij het hostel! Daar vertelde de receptiemedewerker dat ik 'geüpgraded' was, en nu een privékamer heb ipv een kamer met 6 stinkende snurkende mensen!
In St. Arnaud een hele gave hike 'Mount Robert Circuit' gedaan! Of ik het zwaar vond? Oh ja zeker, maar ook deze hike was het zeker waard. Vanaf de top een prachtig uitzicht over de Nelson Lakes.

En daar stond ik weer, klaar om te liften naar het volgende plaatsje Murchison. Na een kwartier stopte Ming en Henry (z'n Chinese naam was te moeilijk), en namen mij mee! Henry was een Chinese businessman en had (natuurlijk) veel Nederlandse zakenvrienden. Oh, en hij had een hele apart lach. Maar voor de rest waren het lieve mensen.
Vandaag ga ik een korte wandeling doen, de Skyline Walk.

Morgen ga ik verder met de Straybus naar Westport, en langzamer hand ga ik verder naar het allermooiste stuk van NZ!

1. Marloes:
    9 februari 2017
    Lieverd, heerlijk om te lezen weer! Fijn dat je zo geniet en mooie plekjes bezoekt!! Ik app je morgen nog even, liefs en love youuu
  2. Janet:
    10 februari 2017
    Zóóó fijn dat je ons mee laat genieten!!! Want genieten, dat doe je , dat is wel duidelijk!
    Dankjewel weer voor dit verhaal! Doeg meissie Xxx
  3. Suze:
    10 februari 2017
    Heerlijk om weer even mee te lezen. Heb je geen leuke foto van fiets met Kim en helm?
  4. Marijke:
    17 februari 2017
    Hoi Kim, al ben ik wat laat gestart om je te volgen...ik ben nu helemaal "bij"! Ik heb genoten van je verhalen en foto's.
    Ben benieuwd naar het vervolg!
    hartelijke groet, Marijke