New Plymouth, Cardiff, Opunake, National Park, Wellington, Picton, Nelson and Abel Tasman

19 januari 2017 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Inmiddels al een tijdje niks laten horen, dus tijd voor een nieuwe update!

Na een week gewerkt te hebben in Tauranga, heb ik kerst gevierd in Hamilton! Een heerlijke zonnige bbq . De volgende ochtend ben ik gaan liften naar New Plymouth, daar heb ik (voor het eerst) bij een couchsurfadres overnacht. Couchsurfen houdt in dat je gratis overnacht (en vaak ook eten) bij locals. Het weer was uitermate goed, en daar heb ik heeeel erg van genoten!

Daarna ben ik gaan liften naar Cardiff, een klein plaatsje dichtbij Mount Taranaki. Ook hier verbleef ik bij een couchsurfadres! 'S ochtends bracht de familie mij naar de berg, zodat ik hele gave wandelingen kon doen, zoals de Pouakai Crossing! Een hike van 18,4 km.

Na de dagen vol met hikes, ben ik liftend naar Opunake vertrokken, en ook daar verbleef ik bij een couchsurfadres. Van de familie mocht ik hun auto gebruiken, dus lekker wezen rondrijden en naar het strand geweest!

Uiteindelijk na een verschrikkelijke lange dag van liften, 7 uur over een rit van 3,5 uur gedaan, aangekomen in National Park. Daar sliep ik sinds tijden weer in een hostel :)! De volgende dag vroeg opgestaan om de bus naar het startpunt van de Tongariro Crossing te nemen. De Tongariro Crossing is één van de bekendste daghikes! Een crossing van 19,4 km, een pittige maar hele gave tocht!

Vanaf National Park ben ik met de Straybus naar Wellington gegaan. In Wellington verbleef ik weer bij een couchsurfadres. De man waar ik verbleef ligt mij alle mooie uitkijkpunten van de stad zien en nam mij overal mee naar toe! Vanaf Wellington heb ik de boot naar het Zuidereiland genomen.

In Picton was het heerlijk weer, ondanks dat het er enorm hard kon waaien. Ook daar had ik één nachtje een plekje bij een couchsurfadres, en de andere nachten verbleef ik in een hostel. Vooral veel genoten van de zon, het kleine dorpje & kleine hike naar een prachtig uitzichtpunt.

Vanuit Picton ben ik met de Straybus naar Nelson gerezen, om weer een aantal nachten te verblijven bij een couchsurfadres! De plek waar ik verbleef was prachtig, met uitzicht op de beach! Heerlijke beachdagen gehad .

Op dit moment ben ik in Abel Tasman. Hier verblijf ik 2 weken op een Holiday Park/ hostel om te werken. Per dag moet ik 3 uurtjes schoonmaken en daartegenover krijg ik gratis verblijf!

1. Mick:
    19 januari 2017
    Lieve Kim, leuk om weer wat van je te horen! Geniet er nog lekker van en wat een prachtige foto's!! Liefs, Mick
  2. Herma Lubbers:
    Lieve Kim,

Wat ziet het er daar geweldig uit, veel zien en soms nog een beetje werken. Geniet ervan.
  3. Suze:
    19 januari 2017
    Ha die Kim, je hebt werkpaarden en luxe paarden. Jij bent die laatste! Topper....XXX
  4. Marijke:
    4 maart 2017
    Hoi Kim, van je moeder begreep ik dat ze binnenkort bij je op bezoek komen!! Bofkonten!! Ben benieuwd naar hun ervaringen. Geniet je nog steeds? Hartelijke groet, Marijke