Rotorua, Hamilton, Raglan and Tauranga

24 december 2016 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Op 4 december ben ik naar Hobbiton geweest samen met Fije en Mia. Daar hebben we een tour gedaan, door de filmset van 'The Lord of the Rings' en 'The Hobbit'. Was heel leuk om de kleine hobbithuisjes te zien! Daarna zijn we met de bus naar Rotorua vertrokken.

In Rotorua ben ik 5 nachten gebleven, en heb in 3 verschillende hostels geslapen! De tweede dag zijn wij gaan liften naar de Red Woods en hebben daar een wandeling van 3 uur gedaan.  De volgende dag zijn we naar Wai-O-Tapu gegaan. Ook hier zijn we liftend heen gegaan! Wai-O-Tapu is een park vol met ingezakte kraters, koude en kokende poelen van modder, water en stoomwolken! Op 7 december hebben we een wandeling langs het meer gedaan en zijn wij naar de Gouverment Gardens geweest. De volgende dag vertrokken Mia en Fije samen naar Taupo en ik bleef nog een nachtje in Rotorua! Die dag weer een wandeling langs het meer gedaan en door het dorpje gelopen. Helaas veranderde het weer vanaf toen heel erg! De zon was verdwenen en het regende veel.

Op 9 december heb ik de bus genomen naar Hamilton! Daar verbleef ik een lang weekend bij vrienden. Lekker het hele weekend verwend! Pizza met wijn & Netflix, een kerstboom opgehaald & versierd, roast dinner, naar de kerstparade, lekker geluncht, naar zwemles van Rose (5 jaar) geweest en nog veel meer kleine maar leuke dingentjes gedaan!

Op 13 december ben ik met de bus weer naar Raglan gegaan. De eerste keer dat ik daar verbleef, vond ik het een heel gezellig surfdorpje en daarom wou ik er nog eens heen. Eind van de middag kwam ik aan en ben toen lekker op het strand gaan liggen (eerste dag dat de zon weer scheen). Terug in het hostel raakte ik al snel aan de praat met twee Duitse meisjes (NZ zit vol met Duitsers). Samen met de meiden gegeten en daarna met meerdere mensen uit het hostel spelletjes gedaan! De dagen daarna regende het veel, daardoor helaas geen wandelingen kunnen doen. Maar samen met de Duitse meiden naar een café geweest, films gekeken, spelletjes gedaan, fish & chips gegeten :). Heb mijzelf ondanks de regen prima vermaakt!

Vrijdag 16 december heb ik de bus van Raglan naar Tauranga genomen. In Tauranga is een workhostel (Fije zat hier ook) waar ik afgelopen week heb geslapen en gewerkt! Het werk wat ik deed, begon om 8u en rond 18:30u zat de dag er eindelijk op. Mijn taak was om sommige takken van de kiwibomen af te knippen (ik weet nog steeds niet welke takken ik wel en welke ik niet moest knippen, maar m'n Indische baas die geen Engels sprak, was heel tevreden). Oh, en ik heb met een schaar om takken door te knippen in m'n pols geknipt... Oeps.

Zondag ga ik (samen met Fije) terug naar Hamilton, om daar kerst in de zon te vieren! Heel fijn om met kerst bij een lieve familie te zijn. Daarna ga ik samen met Fije door naar Taranaki!

Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen toe en een gezegend nieuwjaar! Heel veel liefs, Kim

1. Suze:
    24 december 2016
    Lieve Kim en Fije, goede reis naar Hamilton gewenst. Geniet van de Kerstdagen daar. Hartelijke groeten aan de familie. Super fijn dat jullie samen bij hun Kerst mogen vieren. Liefs, mama
  2. Suzan:
    Dikke kus!
  3. Janet:
    24 december 2016
    Eindelijk weer een verhaal van je Kim, gelukkig hebben we tussendoor af en toe contact! Ook via deze weg nog maar een keer: fijne Kerstdagen!...loop je eigenlijk voor of achter op ons?...sorry ik ben blond... Kus van ons! Xxx
  4. Suze:
    24 december 2016
    Kim is 12 uur verder dan dat wij zijn . Taranaki is dus weer iets zuidelijker. Gaaf Kim, moet een heilige, gelukkig al jaaaaaren, slapende berg zijn! Ga je er weer werken of al weer genoeg van een week werken?
  5. Mick:
    24 december 2016
    Lieve Kim, leuk om weer een stuk te lezen over je reis in NZ. Jij ook hele fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling. Jij mag het allemaal wat eerder vieren. Liefs Mick