Paihia and KeriKeri

24 november 2016 - Kerikeri, Nieuw-Zeeland

op 15 november ben ik met de Straybus vertrokken naar Paihia! Eenmaal aangekomen was het heel slecht weer, het regende en was somber. De eerste dag heb ik niet veel gedaan, een filmpje gekeken met de rest van de groep, supermarkt opgezocht en naar de bieb (gratis computers) geweest :). De volgende dag was ik vroeg wakker, samen met Mia langs het strand gelopen. Daardoor kwamen we op het briljante idee om een kajak te gaan huren en door de Bay of Islands te gaan kajakken! De volgende dag ben ik samen met Mia en Fije naar een ander hostel in Paihia vertrokken. Het Base hostel (waar we daarvoor verbleven) was heel groot en onpersoonlijk.. Pickled Parrot, het hostel waar we heen gingen, was heel klein en knus, een soort grote familie! Vrijdags hebben we met in totaal 5 meiden een hike gedaan naar de Horuru falls. Dit was uiteindelijk weer een pittige tocht, maar onwijs veel van de natuur mogen zien :). Zaterdag zijn we naar Cape Reinga geweest, het bovenste plekje van het Noordereiland, dit was een dagtour. We gingen met de bus over de 90 miles beach touren, sandboarden, naar de Kauri trees en uiteindelijk fish&chips als avondeten! De tour duurde in totaal 12u, maar was heeel gaaf! 'S avonds was een van de meiden jarig en gingen we met z'n alle wat drinken op haar verjaardag.

Op 20 november zijn Mia en ik gaan liften naar KeriKeri, om daar in een workhostel te gaan verblijven. Dat houdt in dat het hostel werk voor je regelt. Voor de maandag en vrijdag kregen we gelijk een baantje, tomaten plukken! We waren heel enthousiast over ons baantje (wisten toen nog niet dat het zo onwijs zwaar en warm was). De dinsdag en woensdag hebben we niet gewerkt. We hebben een hike van 4 a 5 uur gedaan naar de Rainbow falls, aan het zwembad gelegen (26 graden hier), gelift naar Waipapa om even te gaan shoppen! Vandaag hebben we tuinwerk gedaan, we mochten daarna gebruik maken van de jacuzzi en kregen een uitgebreide lunch! Morgen weer tomaten plukken :(.

Zondag gaan Mia en ik terug liften naar Paihia en nemen we vanaf daar de bus naar Auckland. Daar blijven we 2 nachten en dan gaan we verder naar Thames! In Thames hebben wij een adresje bij een oude vrouw om te helpen in de tuin daar tegenover staat een verblijfplaats!

Tot snel! Liefs, Kim

1. Janet:
    24 november 2016
    Lieve Kim, leuk dat je ons weer verblijdt met een verslag. Wat maak je gave dingen mee! Die foto van Cape Reinga, wat is het dáár prachtig! Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Liefs, Janet Xxx
  2. Marloes:
    25 november 2016
    Lieve Queen, dank je wel weer voor je reisverslag! Mooie foto's en fijn om te lezen dat het goed met je gaat!! Love youuuu ❤️❤️