Whangarei

14 november 2016 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Afgelopen vrijdag (11 november) ben ik samen met Mia en Fije, twee meiden die ik heb ontmoet via de reisorganisatie, vertrokken naar Whangarei!

Alle drie hebben wij bij Stray een buspas gekocht. Helaas hoorde wij dat de bus vol was geboekt en er dinsdag pas een plekje vrij was voor ons. We besloten om te gaan hitchhiken (liften) naar Whangarei! Dit verliep super goed en binnen 20minuten zaten we in een auto! De vrouw bij wie we in de auto zaten, woonde zelf in Auckland maar bracht ons super ver. Ze dropte ons af en binnen 2 minuten kwam er een giganstische vrachtwagen die ons weer een stuk verder bracht. Het laatste stukje zijn we mee gereden met een local, die ons afzette in het dorpje! Nadat onze reis zo snel was verlopen werden we ook nog opgehaald door onze Nederlandse hostelopa Peter! het hostel waar wij tot dinsdag verblijven, lijkt op een groot studentenhuis.

Zaterdag zijn we naar de Whangarei Waterfalls geweest. Via een klein weggetje kon je achter de waterval komen en er doorheen kijken! Daarna zijn we verder gelopen naar de Big Trees (Kauri Trees). De terugweg wouden via de rivier teruglopen, maar raakte we verdwaald en hebben we uiteindelijk een tocht van 5 uur gedaan!

Gisteren wouden we graag naar Ocean Beach. Deze beach is alleen met de auto bereikbaar, dus besloten we om weer te gaan liften! Ook deze keer verliep het liften super goed. De beach was amazing! Er waren bijna geen toeristen doordat hij heel moeilijk bereikbaar is. Helaas ben ik wel helemaal verbrand!!

Vandaag gaan we naar de Abbey Caves! Morgen vertrekken we om 11:30u met de Straybus naar Paihia.

De aardbeving die heeft plaatsgevonden in NZ heb ik gelukkig niets van gemerkt! Slaap lekker allen! Heel veel liefs, Kim

1. Suze:
    Mooie berichten, Kim! Wat indrukwekkend allemaal. Dikke knuf, mama
  2. Janet:
    14 november 2016
    Wát een gave belevenis Kim! En dan ben je eigenlijk nog maar net weg...Veel plezier en tot je volgende verhaal! Kus van ons Xxx
  3. Herma:
    14 november 2016
    Dat klinkt allemaal heel goed, elke dag weer iets nieuws beleven, hou ons op de hoogte. Veel plezier.